úterý 19. listopadu 2013

Co dělám a proč nic nestíhám?

Tak jsem tu, drazí čtenáři, s novým článkem, není to ani report, ani recept, natož tak nějaké bjůty video - je to článek ze "studentského života"! (Neobsahuje alkohol ani drogy.)

Nechala jsem si povinnou praxi až na třeťák, až prý budu mít čas a skoro žádné předměty. Předmětů mám opravdu málo, ovšem pomalu ale jistě jsem se přestěhovala do knihovny (říkejme tomu důvodu třeba státnice a bakalářka).  Co je ale podstatnější, je moje současná praxe.

Praxi máme mít v nějaké „kulturní instituci“. Kam jinam moje dlouholetá láska k filmu mohla zamířit, než do České televize.

Předně bych chtěla říct, že taková praxe je k nezaplacení (a že zaplacená není). On se tomu možná někdo vyhýbá, pokoutně ji (ne)plní, ale co když si Vás jeden jediný člověk všimne, co když někde budou potřebovat za někoho náhradu, vím, že tohle moje „co když“ je důležité asi jako informace, že svůj budík mám nastavený na 7:05, ale co když!

Závidím studentům žurnalistiky jejich povinnou (3 měsíční) praxi. Je to (kromě nadávání a nechuti a zlosti a pocitu-vykašlu se na to!) zkušenost k nezaplacení a to neříkám proto, abych zněla jako Vaši rodiče. To říkám proto, že s kýmkoli jsem se na praxi bavila, mi říkal, že nejdůležitější je, se alespoň ukázat, chytnout se jedním prstem, udělat si oko, zajistit si byť jen jeden jediný kontakt, prostě nelajdačit to a snažit se, a zkusit tamto a to, aby člověk věděl (a jako řádek do životopisu se to samozřejmě taky hodí).

A tak k čemu jsem se chtěla dostat, je to, že Vám řeknu, co dělám a  jaké to je, být na praxi v České televizi.

Takhle to vypadá ve studiu Dobrého rána, natáčení je sranda, ale asi jen pro přihlížející. V Brně se natáčí jednou za 14 dní celý týden.



Nejvtipnější je samozřejmě prostor, odkud se vysílá počasí.


Po natáčení se část štábu přesune do redakce, kde pracuje a připravuje další vysílání.
Moje práce – naházet fotky a popisky na web a vyhledávat kulturní typy.


Taky dělám „asistentku režiséra“ při natáčeni pořadů Hýbánky a Jogínci. Asistence ve skutečnosti spočívá v hlídání dětí o přestávkách, aby nedělaly na place nepořádek. Dokonce sem dostala i malou roli – ovládala jsem dvě loutky – tohle mě určitě proslaví!



(Ano, dostanete vysílačku a máte pocit, že jste hrozně důležití pro fungování systému jako celku.)

Není praxe jako praxe. Natáčíte s papouškem a tak.


Jste v režii u odpoledních zpráv. (A že tam to těch deset minut, co se vysílá z regionu, fakt jede na 120 %!)


Pak jsem byla v „badatelně“, kde jsem se věnovala práci na hudebním archivu.



(Překvapí Vás) obyčejný pracovní stůl.


A – videotéka a archiv – kde je nekonečně mnoho VHSek a DVDček a disket (nostalgie!) a jiných datových nosičů – a to není ani zdaleka všechno!


Televizní studio v Brně vzniklo v roce 1961 – takže je to materiálu a materiálu (i hrubého). A jsou tam taky smlouvy s herci a tvůrci až z roku 1963!


Česká televize je asi jediná firma, která dovoluje svým zaměstnancům sledovat telku v pracovní době.


A Walk of Fame tu mají na schodech!


A tak no! Potkáváte Lenny Trčkovou, Ondřeje Blaha, Evu Machourkovou, Aleše Zbořila, nervózní účastníky A-Z kvízu a hlavně je tam to kafe z automatu, které chutná už od střední pořád stejně!

A co vy, jste taky někde na praxi? Děláte jen nějakou kartotékovou/inventurní/uklízecí otročinu nebo něco aktivního/smysluplného/kreativního? Myslíte si, že má taková praxe pro studenty něco do sebe?
Dejte mi vědět!

Mám před sebou ještě další dny praxe, takže moje školní produktivita klesla na jednomístné procento. Pondělní vysílání pro Vás ale připravíme s plným nasazením!
Nezapomeňte nás poslouchat, číst, sledovat, lajkovat, followovat či co.

A dojděte zítra na ples FSS!

Zkouškové se blíží, takže u-če-ní zdar!

1 komentář:

  1. Tak tenhle článek jsem si přečetla s radostí, to stejné mě totiž v únoru taky čeká - tedy v České televizi, ale ve zpravodajství, tak jsem zvědavá, co tam na mě čeká (když už jsem se jim tam vetřela, stejně jako minulý rok do Mladé fronty :D)
    A do studia Dobrého rána bych se taky moc ráda podívala, bylo by zajímavé vidět zase z jiného pohledu to, u čeho každé ráno jím svou kaši/tousty/muffiny :D

    OdpovědětVymazat